lørdag den 24. oktober 2009

Minke, Operation X og Føtex

På tirsdag kl. 20 undersøger programmet Operation X på TV2 forholdene på minkfarmene i Danmark. Det er glædeligt, at dette emne kommer i fokus i et populært program, og jeg opfordrer alle til at se afsnittet. Traileren kan ses på Youtube.

Anima laver for tiden en kampagne rettet mod Føtex, der igennem længere tid har solgt minkpelse, på trods af at Anima har informeret kæden om de miserable forhold, minkene lever under. Man kan nemt og hurtigt skrive en mail til Føtex via Animas hjemmeside og bede dem om at indføre en pelsfri politik.
Billede fra pelsinfo.dk

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er bestemt ikke en udsendelse jeg glæder mig til, men jeg skal selvfølgelig se den alligevel. Men det bliver med fjernbetjeningen i hånden, så jeg kan zappe lidt rundt når jeg trænger til en pause! Jeg er allerede helt udmattet bare ved tanken. Det er sikkert ikke for sjov, at pelsavler-foreningen har brugt så meget energi på at forsøge at stoppe udsendelsen. Jeg tror det bliver et meget grumt og ubehageligt program.

Karin sagde ...

Jeg har også svært ved at se den slags billeder. Jeg er dog rigtig glad for, at de bliver vist for et bredt publikum, så folk kan se, hvad dyrene skal igennem, bare for at mennesker kan vise sig i pels.